Departament d'Infermeria - Notícies publicades en Febrer, 2018

Notícies publicades en Febrer, 2018
  • Dijous, 15
  • eps logo

CONFERÈNCIES SOBRE HISTORIA DE LA SALUT ELECTRÒNICA (HSE) SETMANA CULTURAL EPS ALACANT 2018

La Profa. Mayte Romá Ferri, coordinadora de l'assignatura Historia de la Salut Electrònica (HSE) del Departament d'Infermeria patrocina dues conferències sobre HSE dins de la Mes Cultural 2018 de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat d'Alacant que són de gran interès per a professorat, professionals i estudiants d'aquest sector.

Conferència: "Del paper a la història de salut electrònica en un hospital publique de grandària mitjana". Per D. José Antonio Mayor, Cap del Servei d'Admissió i Documentació Clínica, Hospital Verge de la Salut, Dpto. de Salut d'Elda (Alacant). Videostreaming

• Data i hora: Dilluns, 19 de febrer de 2018 a les 15:30 a 17:00h
    • Lloc: Saló d'Actes I de l'EPS. Accés obert limitat a l'aforament

Conferencia "Els reptes d'una HSE integral aplicant un model de col·laboració Públic-Privada" Per D. Pablo González Moro. Management Services, Hospital Universitari del Vinalopó i Departament de Salut (Vinalopó Salut), Elx (Alacant).Videostreaming

• Data i hora: Dilluns, 26 de febrer de 2018 a les 15:30 a 17:00 h
    • Lloc: Saló d'Actes I de l'EPS. Accés obert limitat a l'aforament
  • Dilluns, 12
  • I CONGRÉS EMERGÈNCIES I DAVINCI_març 2018

I CONGRÉS NACIONAL D'EMERGÈNCIES I DAVINCI

L'I Congrés d'Emergències i DaVinci és un fòrum de reunió entre les institucions educatives, autoritats públiques i serveis d'emergència. Programa

Dates: del 13 al 15 de març de 2018

D'interès para: professorat i alumnat del grau d'Infermeria i del Màster d'Infermeria en Emergències i Catàstrofes.

S'admeten comunicacions en pòster.

Inscripcions gratuïtes en la web: https://emergenciasdavinci.com/

Lloc: Auditori ADDA Alacant i Hogar Provincial

Organitza: Institut Leonardo da Vinci d'Alacant.

Col·labora: Ajuntament d'Alacant i Diputació provincial d'Alacant, serveis de prevenció i extinció d'incendis, protecció civil i serveis d'emergències sanitàries.

• Dimecres, 7
  • generalitat

II JORNADA DE RESPONSABLES DE RECERCA INFERMERA A LA COMUNITAT VALENCIANA

Amb el Lema: Innovar en Cures Excel·lents. Comunitat Valenciana el Departament d'Infermeria juntament amb l'Hospital General Universitari d'Alacant organitzen les II Jornades de Recerca Infermera a la Comunitat Valenciana.

• Data i horari: Divendres, 27 d'abril de 2018 de 9:30 a 14:00 h
    • Lloc: Hospital General Universitari d'Alacant. Saló d'actes (planta baixa)
    • Dirigida a: Adreces d'Infermeria, infermeres/us interessades/us en el camp de la recerca en cures dels Departament de Salut de la Comunitat Valenciana, Instituts de Recerca Sanitaris i Universitats de la Comunitat Valenciana
    • Inscripció gratuïta. Enllaç directe: https://goo.gl/gsh3tq (Utilitzar navegadors Mozilla Firefox o Chrome)
    • Data límit d'inscripció: dilluns, 23 d'abril de 2018
    • Data límit d'enviament d'experiències de projectes de recerca: dilluns, 16 d'abril de 2018
    • Organitzen: Adreça d'Infermeria-Departament de Salut Alacant-Hospital General i Institut de Recerca Sanitària i Biomèdica d'Alacant (ISABIAL).
  • Presentació lliure Kartápolis_José Siles_2018

El catedràtic de la Universitat d'Alacant, José Siles, presenta el llibre Kartápolis, la infermera del Sant Simón

José Siles González (Cartagena, 1957), és un escriptor, antropòleg i professor. Diplomat en Infermeria. Llicenciat en Pedagogia. Doctor en Història. Catedràtic d'Universitat de la Facultat de Ciències de la Salut Universitat d'Alacant. Les seues publicacions en l'àmbit de la recerca es vertebren en dues línies: història de la infermeria i antropologia de les cures. Dirigeix la revista: Infermeria i Cultura de les Cures. També ha publicat obres narratives i poesia.

La presentació del llibre Kartápolis la Infermera de Sant Simón serà dijous que ve 8 de febrer a les 19.30 hores en la llibreria Pynchon d'Alacant.

• Dijous, 1
  • Bandera UE

Línies estratègiques europees per al reforç d'infermeria i obstetrícia en el marc dels Objectius de Salut 2020 (OMS)

Aquest document inclou les Línies estratègiques europees per al reforç d'infermeria i obstetrícia en el marc dels Objectius de Salut 2020 parell que els Estats Membres, amb ajuda de l'Oficina Regional de l'OMS para Europa, permeten i milloren la contribució de les Infermeres i matrones per a aconseguir els objectius de Salut 2020.

• Logo de la UA

VISITA DE LA PROFESSORA BLANCA ELPIDIA TOVAR DE LA UNIVERSITAT DE BOGOTÀ, COLÒMBIA

El Departament de Salut d'Elda i el Departament d'Infermeria de la Universitat d'Alacant han participat en l'acolliment de la professora Blanca Elpidia Tovar de la Fundació Universitària de l'Àrea Andina de Bogotà, Colòmbia la setmana del 22 al 26 de gener de 2018. La seua recerca està centrada en el maneig segur dels medicaments per part dels professionals d'infermeria.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464