CONCESSIÓ PREMIE EXTRAORDINARI DE DOCTORAT A 3 PROFESSORES DEL DPTO D'INFERMERIA

Anunciem la concessió del Premi Extraordinari de Doctorat a tres professores del Departament d'Infermeria

María Elena Castejón de l'Alzina

Professora Associada del Departament d'Infermeria, ha sigut guardonada amb el Premi Extraordinari en Doctorat gràcies a les seues produccions científiques, la fi comuna de les quals és la recerca en Seguretat Clínica en l'àmbit de les Emergències Sanitàries Prehospitalarias, més concretament en la hipòtesi necessària d'abordar amb seguretat l'assistència al pacient crític durant el seu trasllat a l'hospital disminuint així els temps.

Silvia Escribano Cubes

Professora Ajudant Doctor del Departament d'Infermeria, el 28 de gener del 2019 arreplegarà el Premi Extraordinari de Doctorat en el programa Psicologia de la Salut, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx del curs acadèmic 2016/2017.

La tesi, amb títol %u201CAvaluació dels factors relacionats amb l'eficàcia dels programes de prevenció de les conductes sexuals de risc en adolescents%u201D, es va focalitzar en els següents objectius: 1) avaluar els factors de protecció i risc associats a les conductes sexuals dels adolescents a Espanya, i analitzar la seua evolució temporal, 2) analitzar l'eficàcia dels programes de promoció d'hàbits saludables, de prevenció d'infeccions de transmissió sexual (ITS) i/o embarassos no planificats a nivell internacional realitzant un meta-anàlisi, 3) desenvolupar un instrument de mesura vàlid i fiable per a avaluar les barreres percebudes cap a l'ús del preservatiu, i 4) avaluar l'eficàcia d'un programa de promoció de la salut sexual i prevenció del VIH a llarg termini, examinar la fidelitat de la implementació de la intervenció, i analitzar les variables mediadores de l'eficàcia del programa després de 24 mesos de la seua aplicació. La present tesi compila sis estudis, tots ells publicats, que reflecteixen els objectius anteriorment explicats.

Noelia García Aracil

Professora Associada del departament d'Infermeria des de 2011 i Infermera SAMU des de 2001. Trajectòria orientada a les emergències i millora en la qualitat assistencial de les mateixes. En 2015 inicia la seua marxa en el projecte centrat en el maneig del dolor dels xiquets quan se'ls realitza procediments invasius com una punción venosa. Projecte que gràcies al suport de l'equip de tesi i a la col·laboració del personal de l'Hospital General Universitari d'Alacant, acaba en una tesi amb diverses ponències, comunicacions en congressos nacionals i internacionals, capítols de llibre, un article i un altre en camí. Trajectòria que encara continua, a més de les emergències. Seguint amb una formació i recerca basada en la simulació clínica com a instructora avançada, amb la finalitat de guiar als futurs professionals en el grau i professionals en el Màster en Emergències i Catàstrofes a augmentar la qualitat assistencial i la seguretat clínica.